wtorek, 29 grudnia 2009

Wybory samorządowe, a reklama politycznego towaru

W czasie kampanii wyborczej poprzedzającej wybory samorządowe najłatwiej jest reklamować polityków. O ile zaprezentowanie programu wyborczego jest konieczne, to jednak najskuteczniej daje się reklamować polityka. Chyba nic w tym dziwnego – człowieka łatwo jest pokazać, a także stworzyć mu wizerunek, który będzie trafiał do świadomości odbiorców. Reklama polityka daje szerokie pole do popisu specjalistom od marketingu politycznego. Wybory samorządowe nie są tutaj wyjątkiem. W reklamie polityków uczestniczą wszystkie rodzaje mediów, do tego stosuje się publiczną agitację. W przypadku kampanii wyborczej prowadzonej przed wyborami do samorządu jest ona szczególnie cenna, bowiem kandydat pochodzący najczęściej z tego samego środowiska co jego wyborcy ma możliwość stworzenia poczucia więzi i zdobycia zaufania swojego elektoratu. Służą temu także debaty publiczne, które zazwyczaj przebiegają w bardzo ciekawy sposób. Wyborcy mają dużo pytań i uwag, polityk musi więc wykazać się odpowiednimi umiejętnościami, by ustosunkować się do wszystkich komentarzy i zrobić jak najlepsze wrażenie. Dopiero kiedy i partie polityczne i społeczeństwo mają wybory samorządowe już za sobą, przychodzi czas na wcielenie przedwyborczych obietnic w życie. A z tym bywa różnie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz